Co to właściwie znaczy premium?

Apple, BMW czy Tommy Hilfiger – co łączy te marki? Nie branża, nie kraj produkcji i na pewno nie właściciel. Co więc jest wspólnym mianownikiem dla każdej z ich? Określenie “premium”. Czym właściwie jest to premium?

Definicja Premium

Według Mateusza Adamczyka z Uniwersytetu Warszawskiego, który współpracuje z PWN, słowo to miało w przeszłości inne zastosowanie. Oznaczało, np. dodatek do pensji. Dziś wykorzystywane jest w zupełnie innym kontekście:

“Słowo to zyskało nowe znaczenie, a tym samym nowe życie, pod wpływem języka angielskiego, w którym może pełnić funkcję przydawki i wskazywać na wyjątkową jakość lub większą wartość przedmiotu, o którym mowa, w stosunku do innych rzeczy z tej samej kategorii.” – zauważa.

Czemu tak bardzo polubiliśmy określenie Premium? Ponieważ brakowało nam w rodzimym języku jednoznacznej i uniwersalnej definicji, która opisze wyjątkowe atrybuty oferowanego dobra lub usługi. Tak jak opis “Made in Poland”, słowo premium określa pewien standard – konsument otrzymuje “coś” o wyjątkowych parametrach. Może to być wyższa jakość, wyszukany wygląd czy trwałość.

Lepszy niż inne

Doskonałym przykładem są tutaj grzejniki dekoracyjne, które w Purmo również nazywamy grzejnikami klasy premium. Dlaczego? Ponieważ w porównaniu do zwykłych grzejników płytowych mają one kilka extra atrybutów:

  • Zmodernizowana konstrukcja pozwalająca na osiągnięcie innych kształtów emitera grzewczego, np. Delta Laserline.
  • Możliwość doboru wielu kolorów z dostępnej palety RAL i kolorów specjalnych, np. INOX.
  • Wybór pomiędzy wersją pionową i poziomą co pozwala zaadaptować grzejnik do odmiennych przestrzeni i w pełni wykorzystać dostępną powierzchnię. Nie marnujemy wówczas miejsca w swoim wnętrzu.
  • Deklaracje zgodności z normą PN-EN 442 oraz certyfikaty jakości ISO 9001, oraz ISO 14001.
  • 10 lat gwarancji.
  • Produkcja w Polsce.

Czy wobec tego zestaw cech, które pozwolą nam na określenie co jest “premium”? Czy wzór ten jest w jakiś sposób uniwersalny? Niestety nie, a co więcej okazuje się, że dla różnych produktów to może oznaczać zupełnie co innego.

Prawda jest taka, że każdy producent niczym renomowany kucharz posiada swoje autorskie przepisy. Tak samo jest z produktami – by móc przyznać im odznakę premium, potrzebują czegoś wyjątkowego. Czegoś co wyróżni je z grona podobnych do siebie ofert. Cecha ta musi zagwarantować wymierną korzyść dla użytkownika – jak trwałość, funkcjonalność, wygląd bądź innowacyjne rozwiązania technologiczne.

Innowacje

W portfolio koncernu Rettig, który jest właścicielem marki Purmo, kolejnym takim produktem jest nowy Clever Home. System ten jest pierwszym w naszej ofercie, który pozwala na stworzenie inteligentnego domu. Co to oznacza dla użytkownika? Przede wszystkim dodatkowe możliwości, jakie zyskuje wnętrze domu lub mieszkania. To na przykład poczucie nieustannej kontroli i bezpieczeństwa dla nas i naszej rodziny. Więcej możecie zobaczyć w ramach filmu, który dla Was przygotowaliśmy:

Jak widać określenie Premium, nie może być jedynie pustym sloganem marketingowym, lecz rzeczywiście musi odnosić się do pewnej wyjątkowości produktu. W innym wypadku nabywcy i rynek szybko zweryfikują niedotrzymaną obietnicę. Doskonale wiedzą o tym producenci asortymentu z różnych kategorii. Samo użycie tego słowa nie sprawia, że oferowany produkt automatycznie stanie się “lepszy”.

To właśnie wyjątkowość tego, co mamy do zaoferowania sprawia, że możemy posługiwać się tym określeniem. Nie chodzi jednak o same dodatkowe “fajerwerki”, a o realne korzyści, jakie otrzymuje nabywca tych produktów. Można pokusić się o skrót myślowy, że premium = lepiej.

A co dla Ciebie znaczy premium?

Written by

The author didnt add any Information to his profile yet